• Sprzęt CORRATEC Super Bow

Rezerwat Świdwie

Czwartek, 28 kwietnia 2011 · dodano: 28.04.2011 | Komentarze 5

Dzisiaj po skopanym dniu w robocie czas na od stresowanie. Postanowiłem przewietrzyć corrateca, który już się trochę zastał. Najpierw lekkie kręcenie po lesie w okolicach Warszewa a potem jak już wpadłem na czerwony szlak to zajechałem nim aż do Rezerwatu Świdwie. Na wieży widokowej jakiś podejrzany tłok ludzie Quadach skuterach i jeszcze kilak osób piechotą i autami. Odpuściłem sobie parę zdjęć przed drzwiami do rezerwatu i dalej w drogę.

Wrota do Rezerwatu Świdwie © rtut

Correc przed Rezerwatem Świdwie © rtut

Rezerwat Świdwie © rtut

Potem za parę km postanowiłem bliżej przyjrzeć się takiemu jednemu bunkrowi. Zawsze myślałem, że to jakieś pozostałości po jakiejś baterii Flak. Było w okolicy ich mnóstwo. Broniły one dostępu alianckim bombowcom do fabryki benzyny syntetycznej w Policach. Jednak po zajrzeniu do środka okazało się, że wewnątrz tego bunkra, który jest okrągły jest głęboka dziura na około 2m zasypana starymi oponami i telewizorami. Tak więc nie dało rady dojrzeć czy są tam szpilki do mocowania FLAKów. No i po kiego taki głęboki ten bunkier. Nie ma w nim żadnych otworów obserwacyjnych ani strzelniczych. Zacząłem się zastanawiać czy to aby nie jest jakaś po PGRowska pozostałość albo może jakaś budowla meriolacyjna po niemiecka. Niestety wszystko pozostaje w sferze moich domysłów może ktoś mi pomoże. Jedyne co by wskazywało na forteczny charakter budowli to, to że przed miejscem gdzie chyba były kiedyś jakieś drzwi to są bruzdy w betonie do wetknięcia desek albo jakiś tregli stalowych.

Tajemniczy bunkier albo zwykły śmietnik © rtut

Na koniec machnąłem jeszcze fotkę zachodzącego słońca i pognałem w stonę domu przez Gunice – Bartoszewo – Pilichowo – Polanę Harcerską –Podburzańską i do domu na Warszewo.
Coraz częściej myśle nad zakupem jakiegoś GPS

Słońce powoli zachodzi nad Rezerwatem Świdwie © rtut

AVG CAD 84

exit87
| 16:04 piątek, 6 maja 2011 | linkuj no wlasnie pojechalem prosto i bylo ok :) pozniej skoczylem do Zalesia i jak wracalem, to juz ciagle prosto jechalem do Wegornika i wtedy bylo najgorzej.. 1,5 ,a 2 cale i wiecej to jednak roznica jest :) ..ale udalo sie.
| 07:19 piątek, 6 maja 2011 | linkuj Ale masz na myśli odcinek od Węgornika - do rezerwatu? Ten piach da radę ominąć zamiast w Węgorniku pojechać w prawo jak każe drogowskaz wystarczy pojechać prosto. Z tym, że tam jest dużo błota. Teraz jest jednak na tyle sucho, że da radę suchą noga przejechać.
exit87
| 22:38 czwartek, 5 maja 2011 | linkuj dzisiaj cisza i spokoj,zero ludzi. tylko ja i rezerwat.. btw. jak sie jechalo po piachu? :)
kris91
| 10:51 piątek, 29 kwietnia 2011 | linkuj No ja wiem wiem i doskonale sobie zdaję sprawę.. Ale wiesz.. Adrenalina, prędkość.. Robi swoje i nie myśli się wtedy o konsekwencjach ;)
Wiem ,że jak coś mi się stanie to będę tylko ja ,sam sobie ,winien...
| 03:29 piątek, 29 kwietnia 2011 | linkuj Bunkier bardziej przypomina mi silos, którego przeznaczenie trudno mi określić.Fajny zachód Słońca.GPS, oczywiście kup, jeśli możesz.Łatwiej nam będzie śledzić na mapce Twoje wyjazdy a i Tobie przyda się w nieznanym terenie.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zycie