Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi rtut z miasteczka Szczecin. Mam przejechane 18890.12 kilometrów w tym 3265.95 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.87 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy rtut.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w miesiącu

Grudzień, 2011

Dystans całkowity:43.45 km (w terenie 40.00 km; 92.06%)
Czas w ruchu:02:35
Średnia prędkość:16.82 km/h
Maksymalna prędkość:42.43 km/h
Liczba aktywności:1
Średnio na aktywność:43.45 km i 2h 35m
Więcej statystyk
  • DST 43.45km
  • Teren 40.00km
  • Czas 02:35
  • VAVG 16.82km/h
  • VMAX 42.43km/h
  • Temperatura 4.0°C
  • Sprzęt GIANT TRANCE X3
  • Aktywność Jazda na rowerze

Sylwester 2012 i nowy leśny pomykacz.

Sobota, 31 grudnia 2011 · dodano: 31.12.2011 | Komentarze 9

Dzisiaj sylwester dla mnie dzien jak co dzień bo jakos nie lubię świętowania tej daty. Dzisiaj jest ono tyle przełomowy (to całkowity zbieg okoliczności), że wkońcu udało mi się złożyć nowa kozę do kupy i przetestować ją. Bryka się na niej super szkoda, tylko, że w lesie takie ilości błota wszędzie są. No ale cóż taką to piękną wiosnę mamy tej zimy.


GIANT Trance X3 2012 Nowa zabawka leśny zapierdalacz. © rtut




Centrum dowodzenia czysto i przejżysto. Noi ten "X" :P © rtut





O takim rowerze fs od dawna myślałem biłem się już rok temu jak kupowałem szosę. No ale wreszcie nadejszła ta chwila i się udało zakupić. Pewnie wiele osób się zdziwi po co w nowym rowerze wymieniać połowę osprzętu a no taka polityka moja i tak sobie wymyśliłem. W miarę upływu I tak bym pewnie wymieniał więc może lepiej od razu wymienić żeby od poczatku być zadowolonym wiec przepis na rower jest prosty. Kupujemy dobra rame z amorami wkładamy własny osprzęt wg własnej filozofi (XT to cos co zawsze kojarzyło mi się z niezawodnością i długowiecznością poprzedni rower zdaje się potwierdza to).

Jest jedno ale Ci co śledzą mojego bloga wiedzą, ze ponad rok temu miałem nie miłą przygodę z gwarancją Gianta ale wyszło jakos tak, że postanowiłem zaryzykować. Czy było warto czas pokaże.

Przez pewien czas myślałem, czy by się nie skusić na duże koła czyli 29era. Jednak gdzieś na jakimś forum wyczytałem ciekawe zdanie. "Nie dajcie się omamić żadne duże koła nie zastąpią wam skoku z tyłu nawet 100mm" Dziś już wiem, że ten gość miał rację. Być może 29ery sa szybsze, zwrotniejsze mają większą powieszchnię styku koła z podłożem i różne tam takie co sprzedawcy zachwalają. Wiem czego napewno 29ery nie mają współczynnika funu jakie daje tylenie zawieszenie. Zawieszenie tylne chodzi bez zarzutu czasami tylko lekko buja na pofałdowanych ścieżkach wpada w cos w stylu rezonansu ale wystarczy przyspieszyć albo zwolic i efekt mija.


Damper Fox R bez blokady ale po co ona w virtualu. © rtut




poszerzana głowka ramy © rtut





Tylniy amor ustawiłem na 25% SAG i pod moją wagą w oporządzeniu 100kg działa super natomiast przedni widelec to dla mnie zagadka bo Sag ustawiony na 25% i jakos tak trochę tępo chodzi przy różnych ustawieniach odbicia no ale pewnie jest tam jakas stalowa spręzyna, która musi się rozruszać. Widelec tez chodzi na dziwnie nieskim (jak dla mnie) ciśnieniu bo przy moej wadze to jest jakieś 85 PSI a w rebie o skoku 100 mam nadymane od góry i dołu 125 PSI.

Co do nowego sprzetu to jest super jeszcze tylko będe musiał nazbierać na jakies mocne lżejsze od tych kłla co daje giant. O ile przednie jest miłym zaskoczeniem (łozyska maszynowe) to tylnia piasta to trochę słaba jest. Obręcze to najprawdopodobniej alexrimsy coś w stylu DP19 także póki co daja radę ale tylnia piasta sprawia wrażenia jakby troszke odstawała od reszty. Pozyjemy zobaczymy. Co do nowego osprzetu całe XT to porpostu napęd poezja wszędzie pełno błota menatka robi "klik" łacuch "dzyń" i już nie ważne czy pod obciązeniem czy nie.


kaseta Dyna Sys 11 - 34 jeszcze czysta i "dziewicza" © rtut



Przerzutka DEORE XT © rtut




Korby DEORE XT 42/32/24 Dyna sys © rtut




Podwójna redukcja tez super sprawa. Najtrudniej przyzwyczaic mi się jest do miniaturowych klamek hamulcowych ale wystarczy delikatne nasiśnięcie i kobyła stoi. Co do modulacji to rewelacja błotnisty długi zjazd poprzecinany mokrymi wystającymi korzeniami a ja dokładnie wiem kiedy popuszczać a kiedy mocniej łapac klamkę rewelacja. Co do hamulców to należy wspomnieć o klockach z radiatorkami.



Radiator przy klockach lans +10 © rtut




Tarcze Ice Tech 180 mm © rtut




Jeszcze nie miałem okazji z nich w pełni skorzystać ale wygląd do lansu napewno daje parę ładnych punktów. Jednym z najfajniejszych gadżetów w nowym XT sa pedały z p;atforma nigdy takich nie uzywałem ale chyba od dzisiaj zacznę.



Pedały DEORE XT z platformą © rtut






Po testach w lesie postanowiłem bryknąć na Jasne Błonia zobaczyć jak przygotowania do miejskiego sylwestra. Myślę, że raczej nie będę żałował, że mnie tam nie będzie.



Scena na Sylwestra 2011/2012 Jasne Błonia Szczecin © rtut





Urząd Miasta od strony Jasnych Błoni © rtut




Potem na ul. Arkońską zobaczyć jak idzie budowa wiaduktu kolejowego przy której tez miałem swój udział i znowu do lasu bo jeszcze miałem mało wrażeń z pierwszej jazdy na koniec podjechałem do Micha pochwalić się nowym sprzęciorem noi jak już robiło się ciemno to niestety do domu.





Wiadukt Kolejowy na linii Szczecin Trzebież ulica Arkońska © rtut






Wiadukt ulica Arkońska Szczecin © rtut





Ruiny wierzy Quinstopa w Lasku Arkońskim © rtut






W nadchodzącym roku życzę sobie żeby na szosie złamać barierę 10 000 km i żeby mieć czas i kasiorę i towarzystwoi na jak najczęstsze wyjazdy w góry.