• Sprzęt MERIDA Road Race 901-18 Sprzedany

Pokonany przez wiatr.

Niedziela, 17 lipca 2011 · dodano: 17.07.2011 | Komentarze 12

Nadszedł weekend założenie na niego było takie jak ktoś zadzwoni (trener Wyjechał) albo się odezwie przyjmuję jego propozycję i się z nim umawiam jak nie w sobotę spędzam czas z rodzinką a w niedziele atak na 350km.
Nikt się nie odezwał więc w niedziele z samego rana jak dla mnie o 8 pobudka wstałem załatwiłem co się załatwia i o 9 wyjechałem z domu. Prognozy pogody były jednoznaczne deszcz ma padac ale dopiero w okolicach 20 – 21 i cały dzień wiatr z południa. Jak zwykle dałem się na to nabrac i wykombinowałem sobie, że najpierw pojadę pod wiatr a wrócę z wiatrem. Do godziny 12 – 13 prognoza się sprawdzała. I tak sobie trzymałem tępo nie więcej jak 80% HR max i prędkość 29 – 30 km/h jadąc pod wiatr na południe starą droga krajową Nr 3. Na podjazdach odpuszczałem, żeby zachować siły na później. Gdy już zbliżałem się do Gorzowa zacząłem odnosić wrażenie że wiatr bardziej wieje z zachodu niż z południa. Eeee tam pewnie mi się zdaje. Gorzów znam dosyć dobrze bo swojego czasu często w nim bywałem więc rundka honorowa przez centrum i wyjeżdżam w kierunku Kostrzynia przez dzielnice Wieprzyce. Jak tylko zrobiła się w miarę gładka droga w miejscowości Łupowo (w Gorzowie ulice to istny tor przeszkód) to niestety przekonuje się o tym, że wiatr z kierunku zachodniego to fakt a nie moje zdawanie. No i zaczyna się walka z samym sobą przychodzi kryzys na 125 km nad drogą termometr wskazuje przed Witnicą jedyne 32,5 stopnia. Patrzę na swój w liczniku niestety to samo. Zatrzymuje się przy pierwszy lepszym sklepie i robię zapasy picia i batonów, które zawsze pomagają mi takie kryzysy znieść. Słońce smaży nie miłosiernie jeszcze do tego klasyczny wiatr w twarz przy którego podmuchach mam problem żeby utzymać tępo 28 km/h. Im bliżej Kostrzyna tym niebo robi się bardziej zachmurzone. Z racji tego, że na walce z wiatrem najpierw ze Szczecina do Gorzowa a potem w Gorzowa do Kostrzynia schodzi mi zbyt wiele czasu postanawiam ominąć centrum Kostrzynia drogą prowadzącą przez pole (ale asfaltem) gdzie odbywa się Przystanek Woodstock. Dla zainteresowanych przygotowania Idą pełną parą. No ale nie byłbym sobą gdybym nie złapał jakiejś gumy. No i złapałem. Trochę się namęczyłem dałem radę… Cholera niemość, że wg planu obsuwa przez wiatr to jeszcze teraz uciekł czas na gumę. Decyzja podjęta będę starał się wykręci minimum na dziś czyli 300km. Po zmianie dętki znów w akcji. W między czasie gdy zmieniałem dętkę nieźle popadało między Kostrzynem a Sarbinowem bo jezdnia mokra. No ale w końcu ulga bo zrobiło się chłodniej. Za to ciśnienie spada na łeb na szyję bo widzę jak coraz to nowe burzowe chmury nadchodzą no i nagle z 32 stopni robi się 20. Nic to jedziemy dalej w końcu wiatr trochę pomaga ale z Sarbinowa do Mieszkowic droga to porażka jeżeli chodzi o dziury. Jadę środkiem swojego pasa lampki odpalone bo już się ciemno zrobiło. Ruch samochodów się wzmaga w końcu weekend się kończy jest już prawie 17. Nareszcie po przejechaniu jakiś 160km wiatr lekko pomaga popychając mój tyłek. Motywacja wraca kręcę wciąż w okolicach 35 – 37 szkoda, że nie mogłoby być tak przez cały czas. Docieram do Mieszkowic. Szybki postój na orlenie zakupy napełniamy bidonu jedziemy dalej szkoda czasu niebo się coraz bardziej zaciąga fioletowo – ołowianymi chmurami. Za Mieszkowicami niespodzianka nowiutki asfalt … Jest moc ochoczo kręcę czuję że dam radę pokona 300km w Chojnie na liczniku widzę 200km nogi pieką znaczy, że jeszcze nie odpadły i działają. Przez Chojne przelatuje na biegu kieruje się na Krajnik Dolny. Na wyjeździe z Chojny jakiś debil ciągnący cysternę z kwasem o mało co nie wkleja mnie w monstrualny krawężnik od przystanku PKS. Puszczają mi nerwy i pozdrawiam go środkowym palcem ale on i tak ma to gdzieś pewnie już przywykła do tego. On po prostu tak jeździł 30 lat temu ziłem po budowie i teraz tak jeździ bo weszło mu w krew uwielbiam takich Kiertanów. W krajniku decyduje się, że nie będę już przejeżdżał na Polska stronę w Mesherin więc robię ostatnie zakupy w moim ulubionym sklepie. Po chwili mknę już wałem przeciw powodziowym po Niemieckiej stronie Odry. Niebo zdradza, że dzisiaj mnie nie oszczędzi i mnie zleje. Nie pomogło nawet to, że wziołem ortalion zazwyczaj jak go biorę to nie pada. Docieram do Garzu stopy mówią, że maja Doś siedzenie w jedne pozycji cały dzień krótka przebieżka na piechotę wkoło roweru trochę jakby pomaga. Niestety postój czas Kończyc zaczynają spadać duże krople burzowego deszczu. Decyzja może by tylko jedna ucieczka siadam na Meridę i kręce przez las do Mesherin. Tam Jeszcze chwila namysłu czy aby na pewno nei wracać Polska stroną. Nie bezpieczniej po Niemieckiej jest już prawie ciemno. Jadę dalej. Dojeżdżam do Rosówka. Telefon do małżonki po 270km w nogach czy nie chce hej się po mnie przyjechać. Podnosi mnie na duchu i dopinguję żebym dopiął swego. DAM radę skręcam na północ w kierunku niemieckiego Rosow. Dam Ja nie wiem jak oni tą pogodę przepowiadają znowu wieje prosto w twarz i nie zdaje mi się wcale bo widzę w którą stronę są zwrócone wiatraki na pobliskiej farmie wiatrowej. Potem już mechanicznie Polnymi drogami asfaltowymi do Bobolina po Polskiej stornie z Dołuj na Lubieszyn jest już ciemno. Potem standartowo Dobra – Wołczkowo – Głębokie. Najlepsze na deser 290km w nogach i podjazd 3km z nachyleniem 6%. Dzisiaj dam radę. Gdy już jestem na górze na Osowie myślę już tylko o jakimś ciepłym obiadku i gorącej kąpieli. Przy Kościele na Warszewie jakieś 500m przed metą orientuje się, że zabraknie mi z 4km do magicznych 300km na liczniku. Nie nie odpuszczę nie po to cały dzień się męczyłem żeby nie zobaczyć 3 z przodu. Swoją próżność usprawiedliwiam tym, że Trener na pewno kazałby mi zrobić rozjazd po takim dystansie. Więc po chwili jadę jeszcze na pętlę autobusową Podburzańska i z powrotem do domu jest 301km. Udało się. No ale szkoda, że nie 350km które palowałem. Już wiem jaki będzie następny cel samotnej wyprawy :P

Grafiti pod estakadą królewskiej linii kolejowej zwanej Ostbahnem łączącej niegdyś Berlin z Królewcem © rtut

Most Staromiejski w Gorzowie wielkopolskim nieskromnie powiem, że też brałem udział przy jego odnawianiu. © rtut

Pomnik Faceta w łódce na nadwarciańskim bulwarze w Gorzowie Wilkopolskim © rtut

Meta na horyzoncie © rtut

Mój wymęczony rekord. © rtut

Misiacz
| 21:44 piątek, 5 sierpnia 2011 | linkuj Ożeżżż w mordę..to ja nawet nie wiedziałem, że prawie razem (ale oddzielnie) robimy 300-tkę!!! Teraz zauważyłem, dzięki komentarzom!!! ;))) Inna sprawa, że jak widzę, ja jechałem 300 w sobotę, a Ty zdaje się w niedzielę?
P.S. Co Wy macie z tą psychą na długich dystansach? Przecież jazda to sama radość.
Adamicki
| 15:14 poniedziałek, 25 lipca 2011 | linkuj Gratulacje za taki wypad samemu!
| 00:18 czwartek, 21 lipca 2011 | linkuj W końcu udało mi się dodać kilka zdjęć z wyjazdu.

AreG no faktycznie i powiem więcej sądząc z opisu Misiacza to o mało co nie spotkaliśmy się w Krajniku albo na wale.
AreG
| 19:49 wtorek, 19 lipca 2011 | linkuj Przyłączam się do gratulacji. BTW to jakiś magiczna data, że niezależnie, we dwójkę pokusiliście się na takie dystanse
| 23:11 poniedziałek, 18 lipca 2011 | linkuj Dzięki wszystkim za gratulacje i proszę o cierpliwośc w oczekiwaniu na zdjęcia.
kfiatek13m
| 16:50 poniedziałek, 18 lipca 2011 | linkuj Gratulacje :) Samemu taki dystans. "Łał" :)
wober
| 10:18 poniedziałek, 18 lipca 2011 | linkuj No trenuj trenuj. W Sierpniu trzeba w 24h pierdyknąć jakieś 500km, póki dłuższy dzień i ciepłe noce :)
Psycha siada na takim dystansie i wiem coś o tym ale graty że podjąłeś decyzję o tym wypadzie tylko ...... szkoda ze beze mnie :D
Pamiętaj co zawsze mówię " NIE MA WIATRU, NIE MA WIATRU" :)
widmo
| 09:12 poniedziałek, 18 lipca 2011 | linkuj Fiu, fiu, dałeś czadu. Gratulacje.
michuss
| 06:14 poniedziałek, 18 lipca 2011 | linkuj Gratuluję! Mój ulubiony fragment: "klasyczny wiatr w twarz przy którego podmuchach mam problem żeby utzymać tempo 28 km/h". ;)
| 03:30 poniedziałek, 18 lipca 2011 | linkuj Gratuluję tak długiego, samotnego dystansu.300km to niesamowicie długi dystans i nie powinieneś traktować go , jako porażkę.Biorąc jeszcze pod uwagę warunki i średnią, zaliczyłbym to do sukcesu.Pozdrawiam
| 23:10 niedziela, 17 lipca 2011 | linkuj Nieee planowałem 350km ale nie wyrobiłem się. Cierpliwości trochę opis się tworzy właśnie ale zdjęcia to będą dopiero jutro.
Misiacz
| 22:49 niedziela, 17 lipca 2011 | linkuj Jak pokonany? 301 to za mało?
800 miało być? ;)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa cebyl